Integracja sensoryczna a terapia logopedyczna…

Nasze układy zmysłowe ściśle współpracują ze sobą i wzajemnie się uzupełniają ułatwiając nam codzienne funkcjonowanie. Dostęp do zdobywania doznań sensorycznych dziecko uzyskuje poprzez ruch, poznawanie otoczenia oraz działanie. Na rozwój mowy, rozumianej jako wyższy...

CO MA RĘKA DO „GADANIA”? – O wpływie funkcji ręki w rozwoju mowy dziecka.

W  procesie  kształtowania  się  mowy,  rozwój  dłoni i ich sprawność ma  ogromne  znaczenie.  Co  więcej,  pracując  nad dłońmi  pracujemy  również  nad  mową  dziecka… W ...

Logosensoryka

Czym jest LogoSensoryka©? LogoSensoryka© to metoda wspomagająca proces terapii w pracy z najmniejszymi Dziećmi. LogoSensoryka© to zajęcia oparte na angażowaniu zmysłów, małej motoryki oraz aparatu mowy Malucha. Są to trzy wiodące elementy każdego spotkania. Każdą...

Kilka słów o terapii miofunkcjonalnej

Czym są zaburzenia miofunkcjonalne? Są to niekorzystne stany napięcia mięśniowego w obszarze jamy ustnej, które prowadzą do tego, że język i wargi nie potrafią utrzymać prawidłowej pozycji spoczynkowej. Pod tym pojęciem przede wszystkim należy rozumieć nieprawidłowe...

Kiedy warto wybrać się z dzieckiem do logopedy?

niewiele mówi, a ma ponad dwa latkamówiąc, wsuwa język między zębymówi niewyraźnie i trudno je zrozumiećślini sięw ciągu dnia ma często otwartą buzięczęsto chodzi z wysuniętym językiemnie rozumie o co je prosisz i nie wykonuje twoich poleceńjeżeli zauważasz coś...

Etapy rozwoju językowego dziecka

I okres melodii - trwa od urodzenia do 1 roku życia. Początkowo dziecko komunikuje się z otoczeniem za pomocą krzyku, który może sygnalizować dyskomfort spowodowany mokrą pieluszką, głód, zmęczenie, przegrzanie, ból, a także pragnienie kontaktu z matką. W miarę...