Szkolenia, które zasługują na szczególną uwagę
Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia - prowadzone przez p. Ewę Grzelak. W czasie szkolenia omówiona została specyfika dziecięcej apraksji mowy oraz przedstawione były zasady pracy i praktyczne strategie...
Terapia ręki – na czym polega?
Terapia ręki to zespół indywidualnie dobranych działań i ćwiczeń skierowanych na usprawnienie kończyny górnej. Celami terapii ręki są: • poprawa koordynacji wzrokowo - ruchowej• stabilizacja mięśni ręki i obręczy barkowej• zwiększenie zdolności manipulacyjnych...
Neurologopeda – czym się zajmuje? Niemowlę i dziecko u neurologopedy
Neurologopeda jest specjalistą zajmującym się diagnozą oraz terapią zaburzeń mowy i komunikacji pochodzenia neurologicznego. Pracuje z pacjentami z uszkodzeniami i dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego, małymi dziećmi z obciążeniami okołoporodowymi, zespołami...
Integracja sensoryczna a terapia logopedyczna…
Nasze układy zmysłowe ściśle współpracują ze sobą i wzajemnie się uzupełniają ułatwiając nam codzienne funkcjonowanie. Dostęp do zdobywania doznań sensorycznych dziecko uzyskuje poprzez ruch, poznawanie otoczenia oraz działanie. Na rozwój mowy, rozumianej jako wyższy...
CO MA RĘKA DO „GADANIA”? – O wpływie funkcji ręki w rozwoju mowy dziecka.
W procesie kształtowania się mowy, rozwój dłoni i ich sprawność ma ogromne znaczenie. Co więcej, pracując nad dłońmi pracujemy również nad mową dziecka… W ...
Logosensoryka
Czym jest LogoSensoryka©? LogoSensoryka© to metoda wspomagająca proces terapii w pracy z najmniejszymi Dziećmi. LogoSensoryka© to zajęcia oparte na angażowaniu zmysłów, małej motoryki oraz aparatu mowy Malucha. Są to trzy wiodące elementy każdego spotkania. Każdą...
Kilka słów o terapii miofunkcjonalnej
Czym są zaburzenia miofunkcjonalne? Są to niekorzystne stany napięcia mięśniowego w obszarze jamy ustnej, które prowadzą do tego, że język i wargi nie potrafią utrzymać prawidłowej pozycji spoczynkowej. Pod tym pojęciem przede wszystkim należy rozumieć nieprawidłowe...
Kiedy warto wybrać się z dzieckiem do logopedy?
niewiele mówi, a ma ponad dwa latkamówiąc, wsuwa język między zębymówi niewyraźnie i trudno je zrozumiećślini sięw ciągu dnia ma często otwartą buzięczęsto chodzi z wysuniętym językiemnie rozumie o co je prosisz i nie wykonuje twoich poleceńjeżeli zauważasz coś...
Etapy rozwoju językowego dziecka
I okres melodii - trwa od urodzenia do 1 roku życia. Początkowo dziecko komunikuje się z otoczeniem za pomocą krzyku, który może sygnalizować dyskomfort spowodowany mokrą pieluszką, głód, zmęczenie, przegrzanie, ból, a także pragnienie kontaktu z matką. W miarę...